Η Σκοτεινή Πλευρά της Σχέσης Τραπεζών και Μέσων Ενημέρωσης
Είναι γνωστό ότι οι τράπεζες επενδύουν χρηματικούς πόρους στα Μέσα Ενημέρωσης με σκοπό όχι να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, αλλά να εξασφαλίσουν σιωπή για τις σκανδαλώδεις πρακτικές τους. Αυτές οι ενέργειες εξυπηρετούν πολιτικούς παράγοντες, οι οποίοι καθοδηγούν πού πρέπει να κατευθύνονται τα χρήματα. Οι πολιτικοί αναμένοντας την υποστήριξη των ευνοημένων ΜΜΕ, που έχουν επιδοτηθεί από τις τράπεζες, ή άλλες μορφές ανταλλάγματος, συνδέονται με ένα σύστημα που προκαλεί ανησυχία.
Μια περίπτωση που αξίζει να αναφερθεί είναι η Eurobank, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, χρηματοδοτεί ανύπαρκτα site στο διαδίκτυο. Αυτή η πρακτική, που μοιάζει να θυμίζει άλλες περιπτώσεις δημόσιων δαπανών, εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον λόγο αυτής της διαφήμισης. Για παράδειγμα, το site oknews.gr έχει δημιουργηθεί πρόσφατα και έχει ελάχιστη επισκεψιμότητα, γεγονός που δείχνει ότι δεν υπάρχει λόγος για διαφήμιση από μια μεγάλη τράπεζα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Eurobank, καθώς και άλλες μεγάλες τράπεζες, έχουν σταματήσει να διαφημίζουν σε επίσημα και δημοφιλή Μέσα Ενημέρωσης, όπως το Documento και το Koutipandoras, τα οποία προσελκύουν εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες. Αυτή η απόφαση φαίνεται ότι σχετίζεται με την κυβέρνηση, δημιουργώντας ερωτήματα σχετικά με τη νομική ευθύνη των υπευθύνων των τραπεζών.
Η ερώτηση που προκύπτει είναι τι κινήσεις γίνονται για να διατεθούν χρήματα σε μέσα που δεν έχουν πραγματική απήχηση. Είναι δυνατόν αυτή η διαδικασία να συμβαίνει χωρίς τη γνώση του διευθύνοντα συμβούλου της Eurobank; Υπάρχει κίνδυνος νομικών επιπλοκών, όπως π.χ. παραβάσεις καθήκοντος ή απιστία, αν οι μέτοχοι αποφασίσουν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Δεδομένου ότι οι τράπεζες διαχειρίζονται ευρωπαϊκούς πόρους, υπάρχει προοπτική παρέμβασης και από τον Ευρωπαίο Εισαγγελέα.
Αυτές οι πρακτικές εγείρουν σοβαρές ανησυχίες όσον αφορά τη διαφάνεια και τη χρηστή διαχείριση των χρημάτων. Πηγή: documentonews.gr