Νέα Σιδηροδρομική Σύνδεση Δυτικής Αττικής Αναμένεται να Ολοκληρωθεί το 2026
Το έργο του νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το Β’ εξάμηνο του 2026. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 132 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ανέφερε ότι το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, παρά τα προβλήματα που σχετίζονται κυρίως με τις απαλλοτριώσεις, εκ των οποίων το 90% έχει ήδη επιλυθεί.
Αυτή η νέα σιδηροδρομική διασύνδεση στοχεύει να εξυπηρετήσει τις περιοχές που είναι βιομηχανικά ενεργές, καθώς και να υποστηρίξει τη λειτουργία πολλών logistics centers που αναπτύσσονται κατά μήκος της διαδρομής. Όπως σημειώνει ο κ. Τερεζάκης, ένα εμπορευματικό τρένο μπορεί να αντικαθιστά την κυκλοφορία 15-20 βαρέων οχημάτων, μειώνοντας έτσι την κυκλοφοριακή συμφόρηση στον άξονα ΠΑΘΕ.
Το έργο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Άνω Λιόσια – Νέος Σταθμός Μεγάρων – Παλαιός Σταθμός Μεγάρων, κατασκευάζοντας έναν νέο κλάδο προαστιακού σιδηροδρόμου μήκους 36 χιλιομέτρων. Ο νέος σιδηροδρομικός κλάδος θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αλλά και τον Πειραιά.
Ο κ. Τερεζάκης επισκέφθηκε την περιοχή πρόσφατα, μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο του έργου από τον ανάδοχο. Συνοπτικά, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μονής γραμμής που θα διασχίζει πολυάριθμες πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως οι Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, Νεά Πέραμος και Μέγαρα.
Η ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής περιλαμβάνει τη χρήση νέων υλικών και πιστοποίηση σύμφωνα με τις αρχές Διαλειτουργικότητας. Επίσης, θα εγκατασταθούν συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, καθώς και συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς που θα εξυπηρετούνται.
Πηγή: documentonews.gr