Σκανδαλώδης διπλή χρηματοδότηση για τους μετροπόντικες της γραμμής 4 του μετρό στην Αθήνα
Σκανδαλώδεις καταστάσεις προκύπτουν από τις πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, η οποία θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή και άλλες περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε από το τεχνικό συμβούλιο δημοσίων έργων την 27 Σεπτεμβρίου, οι εργολάβοι έχουν το δικαίωμα να ζητούν προκαταβολές από το δημόσιο για την αγορά ιδιόκτητου μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως οι «μετροπόντικες», καθώς και για την κάλυψη του κόστους εγγυητικών επιστολών.
Ωστόσο, η εν λόγω απόφαση δημιουργεί ένα σοβαρό παράδοξο. Εάν οι «μετροπόντικες» αποκτήθηκαν με χρήματα του δημοσίου αλλά ανήκουν στην ΑΒΑΞ, την κατασκευαστική εταιρεία που αναλαμβάνει το έργο, και στη συνέχεια πωληθούν σε άλλον ανάδοχο που επίσης χρησιμοποιεί δημόσια κονδύλια, τότε προκύπτει το φαινόμενο το δημόσιο να έχει πληρώσει για τους ίδιους μηχανισμούς δύο φορές. Δηλαδή, το δημόσιο χρηματοδοτεί την ΑΒΑΞ για την αγορά τους και έπειτα ξαναχρηματοδοτεί άλλους αναδόχους για να τους αποκτήσουν.
Επιπλέον, υπάρχουν αμφιβολίες για την εκτέλεση του έργου, δεδομένου ότι από τα 20 εργοτάξια της γραμμής 4, λειτουργούν μόλις 7. Οι ειδικοί πίσω από αυτή την κατάσταση εκφράζουν την ανησυχία τους για τυχόν μειώσεις στα πριμ καλής εκτέλεσης που μπορεί να έχουν δοθεί στον εργολάβο, και καλούν τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα, να παρέμβει άμεσα προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλότητα και η διαφάνεια στην εκτέλεση ενός εμβληματικού έργου που έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει την καθημερινότητα των κατοίκων της Αθήνας.
Πηγή: documentonews.gr