Σοβαρά Προβλήματα Ασφαλείας Στις Γραμμές Του Τρένου Του Πηλίου
Εμπιστευτικό έγγραφο της Υπηρεσίας Συντήρησης Γραμμής – Τμήμα Γραμμής ΟΣΕ Βόλου αποκαλύπτει σοβαρά ζητήματα που αφορούν τις σιδηροτροχιές του τρένου του Πηλίου. Μερικά από τα προβλήματα περιλαμβάνουν φθορές στις επιβατάμαξες και την απουσία σημαντικών προδιαγραφών ασφαλείας. Το έγγραφο προτείνει τον τερματισμό των διπλών δρομολογίων με τις υπάρχουσες ξύλινες επιβατάμαξες, οι οποίες χρονολογούνται από το 1895 και έχουν πια 130 χρόνια κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, οι σοβαρές φθορές που καταγράφονται στο έγγραφο δεν κοινοποιούνται στην Hellenic Train, τον κυριότερο σιδηροδρομικό πάροχο της χώρας. Στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, με το τρένο να λειτουργεί κανονικά, ο ΟΣΕ ενημέρωσε την Hellenic Train ότι τα δρομολόγια διακόπτονται λόγω έλλειψης τροχαίου υλικού, ενώ το επίσημο σύστημα της Hellenic Train συνέχιζε να προγραμματίζει το δρομολόγιο καθημερινά μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2024.
Μέχρι τις 20 Αυγούστου, είχαν πραγματοποιηθεί πάνω από εκατό δρομολόγια, κάτι που επιβάρυνε τη γραμμή, η οποία βρισκόταν σε στάδιο προσωρινής αποκατάστασης. Ενδεικτικά, οι φθορές περιλαμβάνουν τη μετακίνηση ξύλινων στρωτήρων λόγω των φορτίων από τη διέλευση των συρμών και την κάλυψη σιδηροτροχιών με φερτά υλικά κατά την περίοδο των βροχών.
Το έγγραφο προτείνει την κατασκευή τεσσάρων νέων επιβατάμαξών με σύγχρονες προδιαγραφές, καθώς οι υπάρχουσες ξύλινες επιβατάμαξες δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας. Επιπλέον, προτείνεται η διακοπή της κυκλοφορίας πέραν του Σεπτεμβρίου λόγω των καιρικών συνθηκών και η προσθήκη μηχανισμού λίπανσης στις γραμμές.
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος καταγγέλλει επίσης την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αναφέροντας τη σχετική Ερώτηση που θα καταθέσει, επισημαίνοντας ότι η ασφάλεια στον τομέα αυτό συνεχίζει να είναι υποβαθμισμένη, παραπέμποντας στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών όπου 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Πηγή: documentonews.gr