Η ανησυχία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και η υποψηφιότητα Τζιτζικώστα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Ένα email, το οποίο εστάλη από τη Μαρία Καρυστιανού στους επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Κοινοβουλίου, αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις ενόψει της ακρόασης του υποψήφιου Έλληνα επιτρόπου για τις μεταφορές, Απόστολου Τζιτζικώστα. Η Καρυστιανού, η οποία είναι παιδίατρος και εκπρόσωπος των γονέων των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ζητά από τους ηγέτες της ΕΕ να επανεξετάσουν την υποψηφιότητα του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το 2023, 57 άνθρωποι, κυρίως νέοι, σκοτώθηκαν σε αυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην κεντρική Ελλάδα, γεγονός που έφερε στο προσκήνιο τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής. Οι συγγενείς των θυμάτων και οι αντιπολιτευόμενοι πολιτικοί υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να καλύψει την υπόθεση, ενώ η κεντροδεξιά κυβέρνηση αρνείται οποιαδήποτε πολιτική ευθύνη, λέγοντας ότι η δικαιοσύνη θα το εξετάσει.
Η Καρυστιανού αναδεικνύει τα «βαθιά ριζωμένα προβλήματα» στις υποδομές μεταφορών της Ελλάδας και υπογραμμίζει ότι η ελλιπής ολοκλήρωση της «σύμβασης 717», η οποία αφορά το σύστημα σηματοδότησης και τηλεχειρισμού, έχει συμβάλει στην επιδείνωση των συνθηκών ασφαλείας. Στο email της, αναφέρει ότι η καθυστερημένη έρευνα και οι αδιάκοπες παραβιάσεις ασφάλειας ενδέχεται να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη του κοινού στην ευρωπαϊκή διακυβέρνηση.
Η επικεφαλής εισαγγελέας της ΕΕ, Λάουρα Κιόβεσι, έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για τη «σύμβαση 717», αποκαλύπτοντας ότι οι ελληνικές αρχές εμπόδισαν την προώθησή της. Η Καρυστιανού αναφέρεται και στη δραστηριότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος λίγες ώρες μετά το δυστύχημα δήλωσε ότι υπεύθυνο ήταν «το ανθρώπινο λάθος», ενώ υπάρχει καταγγελία ότι οι αρχές επιχείρησαν να συγκαλύψουν αποδεικτικά στοιχεία από τον τόπο του συμβάντος.
Πρόσθεσε επίσης ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διατηρεί τη θέση της στην επιτροπή μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, γεγονός που εγείρει ανησυχίες για πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων. Η επιτροπή Juri του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ασχολείται με τέτοια ζητήματα, δεν έχει τη δυνατότητα να το εξετάσει ελέγχοντας άλλες οικονομικές πτυχές.
Η Καρυστιανού, με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο υπογραφές για την αποδοχή δικαιοσύνης για το δυστύχημα, καταλήγει στο μήνυμά της επισημαίνοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και δικαιοσύνη στη διαχείριση των σιδηροδρομικών υποδομών στην Ελλάδα.
Πηγή: documentonews.gr