Προβλήματα και καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης πριν από την έναρξη λειτουργίας του
Δοκιμές πραγματοποιούνται στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με το έργο να αναμένεται να παραδοθεί για εμπορική λειτουργία την 30η Νοεμβρίου, μετά από 19 χρόνια καθυστερήσεων. Ανάμεσα στις δοκιμές περιλαμβάνονται και αυτές των εισιτηρίων, και μία από τις πιο εντυπωσιακές αποτυχίες είναι η εσφαλμένη μετάφραση του «Cashier No» σε «Ταμίας όχι», αντί του σωστού «Αριθμός ταμία».
Η διαλειτουργικότητα μεταξύ των συστημάτων του Μετρό και του ΟΑΣΘ αργεί ακόμα, γεγονός που προκαλεί αβεβαιότητα σχετικά με την ικανότητα των επιβατών να χρησιμοποιούν το ίδιο εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους. Ένα ακόμη εκνευριστικό στοιχείο είναι ότι αυτή η κατάσταση έχει τραβήξει σε διάρκεια, χωρίς κανείς να αναλαμβάνει την ευθύνη για την αποκατάσταση του προβλήματος.
Η ρίζα της δυσλειτουργίας προέρχεται από τη δημοπράτηση και κατασκευή δύο ξεχωριστών συστημάτων συλλογής κομίστρου, με διαφορετική αρχιτεκτονική και λειτουργία. Συγκεκριμένα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΣΕΘ συμβασιοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2021, τη στιγμή που τον Ιανουάριο του 2022 ανατέθηκε η υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου του Μετρό με ξεπερασμένες προδιαγραφές.
Είναι παράδοξο ότι η Ελληνικό Μετρό αποφάσισε να υιοθετήσει παρωχημένη τεχνολογία και να μην λάβει υπόψη τις τρέχουσες προδιαγραφές του ΟΣΕΘ. Ένας από τους κύριους υπεύθυνους για την κατάσταση επισημαίνει ότι δεν έχει καμία σχέση με το ενιαίο σύστημα της Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας ότι φαίνεται να μην υπάρχει πολιτική βούληση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη να απαιτήσει λύσεις.
Η έλλειψη συντονισμού και επικοινωνίας μεταξύ των εν λόγω εταιρειών έχει εντείνει το πρόβλημα. Εντωμεταξύ, ο Νίκος Ταχιάος, τότε πρόεδρος του Αττικού Μετρό, παραμένει καθηλωμένος σε ρόλο δοκιμαστών, εκφράζοντας ικανοποίηση για την πρόοδο, ενώ η κατάσταση γύρω από τα εισιτήρια συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία.
Πηγή: documentonews.gr