Τα φαινόμενα αποτυχίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και οι μαζικές διαγραφές φοιτητών
Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο Κυριάκος Πιερρακάκης εξέφρασε δύο σημαντικά ζητήματα που αξίζει να εξεταστούν, καθώς πιστοποιούν τη δομή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην απαγόρευση των κινητών στα σχολεία, σημειώνοντας ότι έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές λόγω παραβίασης αυτού του μέτρου. Όταν η εφαρμογή μιας πολιτικής συνεπάγεται την ποινή χιλιάδων μαθητών, προκύπτει το ερώτημα για τη λειτουργία και την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η κατάσταση στην εκπαίδευση φανερώνει σημαντικές αδυναμίες, καθώς οι μαθητές επικεντρώνονται περισσότερο στην απομνημόνευση παρά στην κατανόηση, με τους καθηγητές να προσπαθούν να καλύψουν τη διδακτέα ύλη μέσω μαζικών τιμωριών. Στη χώρα μας, το φαινόμενο των φροντιστηρίων, που εμπορευματοποιεί τη Δημόσια Παιδεία, καταδεικνύει περαιτέρω τις αποτυχίες του συστήματος. Αντίθετα, χώρες όπως η Φινλανδία, με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα παγκοσμίως, επιδεικνύουν ελάχιστες ποινές και καθόλου απαιτήσεις αρίθμησης για τη διδασκαλία.
Η δεύτερη δήλωση του Κ. Πιερρακάκη αφορούσε την εφαρμογή του νόμου Κεραμέως για τη διαγραφή των «αιώνιων φοιτητών». Σύμφωνα με αυτόν, περίπου οι μισοί από τους σημερινούς εγγεγραμμένους στα ΑΕΙ, συνολικά 333.741, αναμένεται να διαγραφούν. Ο υπουργός επιβεβαίωσε ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί χωρίς αιρέσεις, προγραμματίζοντας την ενεργοποίηση των διατάξεων για το καλοκαίρι του 2025.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πολλοί από τους «αιώνιους φοιτητές» δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους για λόγους όπως οικονομικές δυσκολίες ή ασθένεια, ενώ συχνά επιθυμούν να επιστρέψουν στις πανεπιστημιακές αίθουσες. Παρά την πίεση του νόμου, η ύπαρξή τους δεν επιβαρύνει το κράτος, καθώς ούτε φοιτητικά πάσα κατέχουν ούτε θέσεις σε εστίες καταλαμβάνουν.
Είναι φανερό ότι οι πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης αναφορικά με την εκπαίδευση αποσκοπούν στην επίδειξη ενός δόγματος «νόμου και τάξης», στα οποία οι μαθητές και οι φοιτητές συχνά γίνονται εύκολα θύματα. Αυτοί οι περιορισμοί και οι διαγραφές μπορεί να υπονομεύσουν το θεμέλιο της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, που χρειάζεται ένα πιο ενσωματωμένο και προοδευτικό σύστημα.
Πηγή: documentonews.gr