Τίτλος: Αντίκτυποι του νέου κανονισμού ρυμούλκησης στο λιμάνι του Βόλου και ο κίνδυνος μονοπωλίου
Στη Βουλή συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλ. Μεϊκόπουλου σχετικά με τον νέο προτεινόμενο Κανονισμό Ρυμούλκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ). Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, απάντησε στις ανησυχίες του βουλευτή, ο οποίος τόνισε ότι οι προτεινόμενες διατάξεις θα επιδεινώσουν την κατάσταση στο λιμάνι του Βόλου.
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος επισήμανε ότι ο νέος Κανονισμός δεν έχει νομική βάση, ενώ επισημαίνει ότι αυξάνει αναιτιολόγητα τις απαιτήσεις ασφάλειας για τα ρυμουλκά πλοία, που συμμορφώνονται ήδη με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Υπογράμμισε ότι ο ισχύων Κανονισμός υπήρξε μόλις πριν από ενάμιση χρόνο.
Ο βουλευτής συνέχισε αναλύοντας τη σκοπιμότητα του προτεινόμενου Κανονισμού, επισημαίνοντας ότι αντί να επικεντρώνεται στην ασφάλεια, φαίνεται να έχει σχεδιαστεί για να αποκλείσει τους υπάρχοντες παρόχους ρυμούλκικών εργασιών. Εξήγησε ότι οι απαιτήσεις επηρεάζουν δραστικά τη λειτουργία των ρυμουλκών, με προϋποθέσεις που δεν προβλέπονται από τον νόμο.
Αν ο Κανονισμός ψηφιστεί, όπως προτείνεται, όλοι οι πάροχοι ρυμούλκησης στο λιμάνι του Βόλου θα αποκλειστούν, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα μονοπώλιο. Αυτό θα καταστήσει τις ρυμουλκήσεις πολύ πιο ακριβές, μειώνοντας τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού σε σχέση με άλλα.
Αντίθετα, ο Υπουργός δεν ανέφερε τα θεσμικά ζητήματα του Κανονισμού και προσπάθησε να μεταθέσει την ευθύνη στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), αφήνοντας ανοιχτό το θέμα της νομιμότητας και αναγκαιότητας της νέας ρύθμισης. Τόνισε ότι η πηγή του σχεδίου είναι η ασφάλεια, χωρίς να αντιμετωπίσει τους σοβαρούς κινδύνους για το λιμάνι και την αγορά.
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος υπογράμμισε ότι προτεραιότητα για το Βόλο είναι να προχωρήσουν οι διαδικασίες εκβάθυνσης του λιμανιού και όχι να τεθούν σε κίνδυνο οι υπηρεσίες ρυμούλκησης μέσω ενός νέου ρυθμιστικού πλαισίου που ευνοεί έναν μόνο πάροχο.
Πηγή: documentonews.gr